6.5.9 Den klagande kunden

Nagelterapeutens ABC©

                   6.
6.5.9 Den klagande kunden

En kund som redan har besökt tio olika nagelsalonger och alltid blivit besviken, kan man kalla för en gnällspik. Hon har överdrivna förväntningar. Eller också klarar hon inte att ta hand om sina naglar, så resultatet på lång sikt blir en besvikelse. Lyssna noga till hennes klagomål. Har hon verkliga problem med att få naglarna att sitta kvar, går naglarna sönder lätt eller är det bara skvaller? Om du inte hittar några tekniska problem, ska du inte tro att du kommer att kunna hjälpa henne. Förmodligen blir det tvärtom, du blir den elfte nagelsalongen som hon kommer att klaga högljutt på. Det kan göra att du mister kunder i framtiden. Undersök därför naglarna noga och tala sedan om att ”tyvärr” är hennes naglar inte lämpliga för konstgjorda naglar. Erbjud henne en manikyr som tröst.

högertjosan 6

Informationen på den här hemsidan är producerad av Magnetic Nail Academy.
Magnetic Nail Academy förbehåller sig alla rättigheter till materialet.
Ingenting av materialet på hemsidan får på någotvis dupliceras, eftertryckas
eller på annat sätt användas utan skriftligt medgivande från ansvarig utgivare.
Magnetic Nail Academy svarar ej för felaktigt användande av informationen.© 2011 Magnetic Nail Academy.